Pagina's

dinsdag 3 september 2019

Eind goed al goed



Ooit ben ik begonnen met bloggen om grip te krijgen op mijn schulden. Het exacte bedrag aan schulden heb ik nooit inzichtelijk gekregen maar op zijn dieptepunt zat het niet ver af van EUR30.000. Een heel hoog bedrag waar niet makkelijk vanaf te komen is. Hoe de schulden zijn ontstaan dat is minder relevant. Ooit heb ik daar uitgebreid over verteld in een gastblog bij Martine. Dat was heel confronterend maar heeft nog wel een extra duwtje in de rug gegeven om maar van die schulden af te komen. Met vallen en opstaan, met soms een kleine terugval en moeilijke keuzes maken is mij dat na 7 jaar eindelijk gelukt. Het is een bevrijding en het geeft vooral veel innerlijke rust.

Hoe gaat het nu? De hele periode heeft mij veel wijsheid gegeven zodat ik nu weet hoe je beter met je geld omgaat. Dat heeft tot mooie dingen geleid maar ook tot moeilijke beslissingen op privégebied. Het heeft geleid tot een scheiding met de vader van mijn dochter. Dat was een moeilijke beslissing maar tegelijk was het ook het beste voor iedereen. De relatie was op en er was niets meer dat ons bond dan onze dochter. Na 27 jaar zijn we dus ieder onze eigen weg gegaan. De spanningen vielen weg en dat bracht ook weer meer levensgeluk. Het bracht ook een nieuwe man in mijn leven waar ik inmiddels al weer meer dan 2 jaar mee samen ben. Hij is in vele opzichten het tegenovergestelde van mijn vorige partner. Van hem leer ik weer het geluk in kleine dingen te zien en dat een positieve houding zo veel meer goede dingen op je pad brengt. Samen met hem en mijn dochter zijn we een nieuw avontuur aangegaan. Ik heb mijn oude huis verkocht om een woonboerderijtje te kopen. We wonen nu in alle rust tussen het groen temidden van de graslanden en natuurgebieden. In huis lopen inmiddels ook zes huisdieren waarvan vijf katten en een hond. En wat is er mooier om bij thuiskomst door een vrolijk kwispelende hond begroet te worden en in de avond een kat op schoot te hebben liggen die ligt te knorren....
De veranderingen hebben ook mijn dochter veel goed gedaan. Worstelde ze voorheen door het schooljaar heen en wist niemand meer hoe ze haar goed konden onderwijzen.... het kleine dorpschooltje heeft ervoor gezorgd dat ze deze zomer met een prachtig rapport naar huis kwam. Zij is ook opgebloeid en je ziet dat het meisje tot rust is gekomen. Dat bevestigt voor mij dat ik de juiste beslissingen heb genomen hoe moeilijk soms ook.

Eind goed al goed dus. Dit is dan ook mijn laatste blog. Mijn leven is zo anders dat deze blog niet meer past. Ik laat het wel staan in de hoop dat ik andere mensen kan inspireren dat hoe uitzichtloos de situatie soms ook lijkt dat het mogelijk is om er uit te komen als je er hard voor werkt en je maar wilt. Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Je wilt niet weten hoe mij dat soms heeft gesteund en geholpen. Bedankt voor de mooie en lieve mensen die ik heb leren kennen via dit blog. En vooral bedankt Martine.... in mijn zoektocht naar een oplossing om uit mijn schulden te komen kwam ik toentertijd op je blog Spaarcentje. Je hebt mij onbewust geïnspireerd om met mijn schulden aan de slag te gaan en slimmer met geld om te gaan. Heel veel dank hiervoor.

Dan rest mij nu nog slechts om afscheid te nemen. Vaarwel en laat geld je niet de baas zijn.



Afbeeldingsresultaat voor leven vrijheid


2 opmerkingen:

  1. Misschien gaat het toch nog een keer kriebelen...zie ik je dan weer terug? Laat het even weten.

    BeantwoordenVerwijderen