Pagina's

dinsdag 26 mei 2015

Ontspannen weekend

Ik was even het bloggen moe. Eigenlijk had ik het er gewoon te druk voor om rustig achter mijn computertje te gaan zitten om een stukje te typen. Langzaam maar zeker beland ik weer in de routine van werken en de dagelijkse hectiek die daarbij hoort. Ik merk ineens dat mijn vrije tijd weer wat beperkter is en dat de relax-stand waarin ik tijdelijk heb verkeerd fijn is maar niet altijd effectief. Dus ik moet weer op zoek naar een andere balans. Alleen dat is nog best lastig als je werkweek elke week er een klein beetje anders uit ziet omdat langzaam het aantal te werken uren ook wordt opgeschroefd. Toch als ik eenmaal thuis ben, voel ik geen enkele belemmering om lekker languit op de bank neer te ploffen met een goed boek of een serie en het huishouden te laten voor wat het is. Tijd voor mezelf vind ik nu eenmaal belangrijker. Dus ik heb het inmiddels opgegeven dat ik ooit nog een goede huisvrouw zal worden.

Dus onder het mom van tijd voor mezelf en de familie, vertrok ik dit weekend samen met dochterlief naar Friesland om daar een paar dagen met mijn moeder door te brengen. Na de zwemles stapten we in de auto. Meestal rijd ik via de polder (Flevoland) naar Friesland maar deze keer besloten we de Afsluitdijk te nemen. Het is weer eens wat anders en de Afsluitdijk blijft toch bijzonder. Zo bijzonder dat we voor beide bruggen stil stonden en dus over het water mochten turen terwijl alle schepen door de sluis gingen. Zo bijzonder dat we in Harlingen nog een keer naar een dichte brug konden tureluren. Na Harlingen hadden we de bruggen wel gehad. Terwijl “Let it Go”  voor de zoveelste keer die dag door de luidsprekers schalden en dochterlief onvermoeibaar mee bleef zingen, tuften we richting Leeuwarden. Nu was ik daar al een hele tijd niet geweest dus ik had geen flauw benul dat ze daar druk aan de wegen hadden gewerkt en je dus nu grotendeels om de stad werd heen geleid. Ik reed dus vrolijk door om ergens halverwege de ring er toch achter te komen dat we veels te ver door waren gereden. De eerste beste afslag zijn we maar snel van de snelweg gegaan. Laat ik het erop houden dat we nog net in Leeuwarden zaten maar Heerenveen kwam al schrikbarend dichtbij. Leuk als je daar moet zijn maar wij moeten in het noordelijkste puntje van Friesland zijn dus dan komt Heerenveen daar niet echt in de buurt. Dankzij mijn grote vriend TomTom kwamen we uiteindelijk toch nog op de goede weg. Dus toen was het een kwestie van op tijd bij de slager te zijn voor de o-zo-begeerde droge worst voor dochterlief. Wisten wij veel dat die de deuren al halverwege de middag sloten. We waren dus te laat. Gelukkig mochten we toch binnenkomen om een voorraadje worst in te slaan. Nog geen tien minuten later kwamen we bij mijn moeder aan. Een half uur later dan we hadden gehoopt dankzij het onverwachte sightseeing.

De volgende dag stond er iets leuks op het programma. Nu is er onlangs een binnenspeeltuin geopend dus het leek ons leuk om daar naar toe te gaan. Alleen bij aankomst was er niemand. Dat is voor dochterlief ook niet gezellig dus besloten we naar Lauwersoog te gaan. En daar ontdekten we een super speeltuin waar je zowel binnen als buiten kunt spelen. Dus we hebben meteen ook iets leuks achter de hand bij slecht weer. De hele middag heeft dochterlief zich prima vermaakt. Er waren speelapparaten met een waterpomp. Tja en water en kinderen dat is gewoon altijd een succes. Aan het einde van de dag was haar jurkje drijfnat maar zij had de tijd van haar leven gehad. Eenmaal thuis ging de waterpret nog verder door in de tuin een paar emmers met water te zetten. Het was zo warm dat ze haar badpak aan kon dus Madam zat de rest van de middag in de emmers met water. Intussen zat ik naar de zwaar overwoekerde tuin van mijn moeder te kijken. Hoe langer ik keek hoe meer mijn handen gingen jeuken om die aan te pakken. Dus ik haalde de snoeischaren tevoorschijn en begon vrolijk te knippen. Alleen zo jammer dat dan op een gegeven de groene bak vol zit. Dus ik heb beloofd dat ik nog een keer terug kom om verder in de tuin te werken. Inmiddels ziet het er wel wat beter uit. ’s Avonds haalden we Chinees. Dochterlief stortte zich op de bak met nasi die ze bijna helemaal alleen op at. We eten dat thuis zelden dus dan is nasi voor haar heel bijzonder en blijkbaar extra lekker.

De volgende dag schrok ik om 10.30 wakker. Dochterlief en mijn moeder hadden me heel lief laten uitslapen. Samen zaten ze beneden te kleuren. Na het ontbijt gingen we weer naar huis. Weer via de Afsluitdijk zonder open bruggen deze keer. Toen ik thuis was, viel me op hoe heerlijk stil het eigenlijk bij mijn moeder was. Niet dat er zo veel lawaai is waar ik woon maar je hoort er altijd wel wat. Bij mijn moeder hoor je de wind door de bladeren ruisen, de vogeltjes fluiten en de schapen blaten in de wei. Ook is het er ’s avonds echt donker. Iets wat bij mij nooit zo is. Ik kwam dus heerlijk ontspannen terug van het weekendje weg.

Deze week is weer een drukke week van werken en afspraken. Dit weekend gaan we naar een event waarvoor ik kaartjes heb gewonnen via een veiling. De kaartjes kosten me welgeteld €5 dankzij een kortingscode. Nu maar hopen dat we dit weekend ook weer mooi weer hebben.

2 opmerkingen:

  1. Wij zijn vandaag terug van een lang weekend Gaasterland (zuidwest-Friesland). Wat een héérlijke provincie met super aardige, vriendelijke, rustige mensen.
    Dat vonden we vorig jaar en nu weer.
    groet,
    Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig zo'n uitje naar je moeder. Je moeder vindt dat vast ook leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen