Pagina's

donderdag 30 augustus 2012

Enthousiaste vakantieplannen voor weinig tot geen geld



Volgende week begint mijn vakantie. Het is het eerste jaar dat ik niet op vakantie ga maar thuis blijf. En ik heb daar zo ontzettend veel zin in. Gisteren realiseerde ik me dat ik dan eindelijk eens de tijd heb om dingen in huis te doen waar ik nu nooit aan toe kom. Ik kijk al reikhalzend uit naar het opknappen van een oud dressoirtje. In de schuur staat nog verf en er ligt ook nog een stapel schuurpapier dus behalve tijd kost het me niets. Ik wil ook  eens kijken of ik een paar oude stoelen nog kan redden. Ik heb ze ooit van mijn opa en oma gehad en ik vind ze zo mooi dat ik ze niet weg kan doen hoe gammel ze ook zijn. Dus misschien als ik ze opnieuw in elkaar zet en met wat lijm dat ik twee mooie stoelen erbij heb. Dat is ook hard nodig want mijn eettafelstoelen hebben ook hun beste tijd gehad. Alleen ze zitten nog steeds prima dus zolang ze niet in elkaar storten, komen er geen nieuwe (lees tweedehands) stoelen.

Over het in elkaar storten van dingen. Gisteren ging de droger kapot. Terwijl dochterlief sliep, bogen manlief en ik ons over het apparaat. Na alle filters goed te hebben schoongemaakt, keken we elkaar hoopvol aan van "zou ie het nu doen". Het ding warmde niet eens meer op. Of we zijn iets te grondig geweest in het schoonmaken waardoor we per ongeluk iets hebben kapot getrokken of het ding was al kapot. Ik gok op het laatste want zondag haalde ik de was er na 2 uur nog kletsnat uit. Dus dat wordt de was ophangen en aan de lucht drogen. Niks mis mee want dat heb ik jaren gedaan. Ach en zo bespaar ik ook weer energie. Ik ben benieuwd of we het gaan merken aan de afrekening.

Maar terug naar de vakantie. De laatste paar maanden ben ik me eens meer gaan verdiepen wat er allemaal in de omgeving vaak gratis te doen is. Elke keer als ik iets zag, knipte ik het uit en deed ik het in een doos. Zo heb ik inmiddels al aardig wat leuke uitjes verzameld die we kunnen doen. Ook hier gaan we de komende twee weken uit putten. Dus de kinderboerderij, de pluktuin, de Kennemerduinen en de Monumentendagen kunnen ons binnenkort begroeten. Bij slecht weer wil ik met dochterlief een dagje Schiphol gaan doen. Momenteel ziet ze de vliegtuigen dagelijks over haar hoofd vliegen en als we langs Schiphol rijden dan stuitert ze op de achterbank van enthousiasme. Het idee is om er met de bus naar toe te gaan, een paar uur de toerist uit te hangen en naar de vliegtuigen te gaan gapen om vervolgens met de trein terug te gaan. Ik denk dat het een topdag voor haar wordt want ook de trein vindt ze erg interessant.

Op die manier denk ik een leuke invulling te kunnen geven aan die twee weken. Toch kijk ik het meeste uit naar de dagen weer zelf naar eigen inzicht en ritme te kunnen invullen maar vooral om heel veel tijd met dochterlief door te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten