Pagina's

donderdag 27 februari 2014

Hieperdepiep

Er ligt een heerlijk extra lang weekend voor mij in het verschiet omdat ik maandag ook vrij ben. De bedoeling is dat we maandag naar de Carnaval-optocht gaan kijken in Den Bosch. Alleen zijn wel mooie weer kijkers. Als het dus regent dan gaan we wat anders doen zoals heerlijk thuis lekker niks doen.

Zaterdagochtend mag ik de keuken in duiken om aan het bakken te slaan. Ik maak dan deze heerlijke taart. Alle ingrediënten zijn in huis op de koekjes na. In een overijverige bui zou ik die zelf kunnen maken. Dat is niet moeilijk maar wel gezonder en lekkerder. Als ik aan koken denk dan word ik spontaan blij. Ergens las ik dat ik koken op mensen een hele ontspanning uitwerking kan hebben. Dat is dus bij mij het geval. Ik vind niets fijner om te kloppen, te roeren, te schrapen of te hakken. Er komt dan een bepaalde rust naar boven dat een gelukmakend gevoel geeft.

Zaterdag rond het middaguur komt mijn moeder. Zondag vieren we dan mijn verjaardag. Manlief en ik willen vragen of mijn moeder zaterdagavond wil oppassen. We willen heel graag ergens iets gaan drinken of misschien naar de bioscoop. We zijn na de geboorte van dochterlief nooit meer samen weg geweest. We zouden wel eens graag een avond voor ons tweetjes willen hebben. Dus nu maar hopen dat mijn moeder wil oppassen en dochterlief niet te veel tegensputtert want anders ga ik met een rotgevoel weg. Al zou het me ook niet verbazen als het anders loopt en we gewoon thuis blijven.

Zondag ben ik dan jarig. Dat vier ik eigenlijk amper. Meer dan een lekkere taart en extra lekker koken voor het diner is er niet bij. Ik vind dat genoeg. Ik hoef geen mensen over de vloer te hebben. Gewoon lekker met zijn drietjes en mijn moeder en dat is genoeg.

Maandag is dan mijn cadeautje aan mezelf. Ik neem altijd de dag van mijn verjaardag vrij en als die in het weekend valt, geef ik mezelf een lang weekend. Een beter cadeau kan ik mezelf niet geven. Maandag duik ik ook weer de keuken in om taarten te bakken voor mijn werk. Ook dit doe ik met ingrediënten die ik nog in huis heb. Ik heb  in ieder geval geen zin om van alles ervoor te kopen. Het worden dus allemaal low-cost taarten maar het zal er niet minder om smaken. Hoe gaat dat bij jullie op werk? Wordt er getracteerd?

Dinsdag krijg ik dan een boekenbon van de collega’s. Nu hoeft dat laatste van mij niet maar het is traditie dat iedereen wat krijgt als je jarig bent. Ik heb de bon van vorig jaar nog liggen. Nu loop ik al heel lang te kijken naar het kookboek van Gwyneth Palthrow dus die kan ik dan straks van de twee bonnen kopen.

Ik heb er zin in. Laat het weekend maar komen.

1 opmerking:

  1. Klinkt gezellig! En zo'n bioscoopavondje op z'n tijd is fijn. Hopelijk lukt het!

    BeantwoordenVerwijderen