Pagina's

maandag 17 februari 2014

Misleidend

Twee weken geleden kreeg ik een email van dat jollige, bolle mannetje. Ik zou €2,50 korting krijgen als ik voor een bepaalde datum een bestelling zou plaatsen. Korting is altijd leuk vooral ook als je toch van plan was om een bestelling te plaatsen. Ik ben namelijk over twee weken jarig en er stond hoog bovenaan mijn verlanglijstje een kookboek (deze voor de liefhebbers). Dus ik bestelde mijn boek. Meteen bij het afrekenen zag ik dat de korting niet verwerkt werd. Nu heb ik er een hekel aan dat als iets beloofd wordt, dat het dan niet werkt. Dus ik klom in de pen. Ik had al moeten weten dat er iets mis was toen ik als onderwerp al kon kiezen "actiekorting werkt niet". Blijkbaar is dat dus een veelgestelde vraag. Meestal zijn veelgestelde vragen geen goed nieuws in mijn ervaring.

Een dag later kreeg ik een antwoord. De actiekorting gold niet voor boeken. Dat stond ook in de actievoorwaarden. Kortom die had ik eerst moeten lezen voordat ik de bestelling plaatste. Wie doet dat eigenlijk? Ik niet, althans niet voor dit soort dingen.  Het is iemand blij maken met een dooie mus. Deze website is ontstaan door de verkoop van boeken. Pas veel later kwamen er allerlei andere artikelen bij. Dus mag ik er dan van uit gaan dat het ook voor boeken geldt? Was het zo veel moeite geweest om in de "hoera u hebt korting" email te melden dat niet van toepassing was op boeken? Ik voelde me dus een beetje genomen. Het gaat misschien te ver om te zeggen dat ze het expres doen om op die manier extra bestellingen binnen te krijgen maar misleidend vind ik het wel. Eigenlijk had ik een klacht moeten indienen. Ik weet alleen niet of dat nog relevant is na een paar dagen.

Desondanks ben ik wel heel blij met mijn boek. Ik wilde het eerst laten liggen tot aan mijn verjaardag maar ik kon het niet laten om het toch te openen. Inmiddels heb ik er ook al twee soorten koekjes uit gemaakt. Mjammie wat waren die lekker en makkelijk om te maken. Het boek zal nog vaak gebruikt worden. Ik vind het alleen jammer van die korting.


4 opmerkingen:

  1. Ja, DAT was de reden dat ik zo'n hekel had aan marketeers en juristen. Verleiden en kleine lettertjes. Niet kopen en nergens op rekenen blijft toch emotioneel een heel veilige strategie, wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang leve de regelzucht van Nederland. In Nederland is er een minimumprijs voor boeken dus mág BOL geen korting geven op boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel irritant inderdaad! Ik vind het niet meer dan logisch dat je dacht dat het ook voor boeken gold. En anders moeten ze je niet lastig vallen met hun aanbiedingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kreeg hem gisteren ook, omdat ik gisteren jarig was. Maar het kwam wel duidelijk in beeld ( bij klikken op het cadeautje om je cadeau te zien) dat de 2,50 korting niet gold voor nederlandse boeken en babyartikelen. ( kijk maar na)
    Maar jammer vind ik dat ook hoor....een boek is ook voor mij het enige waar ik interesse in heb bij bol.

    BeantwoordenVerwijderen