Pagina's

dinsdag 26 augustus 2014

De eerste stappen op de arbeidsmarkt

De eerste voorzichtige stapje op het zoeken naar een andere baan zijn gemaakt. Vorige week hoorde ik dat er binnen mijn bedrijf een vacature beschikbaar komt in Luxembourg. Ik voldoe grotendeels aan de vereisten. Dit weekend bespraken manlief en ik de mogelijkheid om daar eventueel naar te verhuizen. Beiden zien we het wel zitten.  We oriënteerden ons een beetje op woningen en scholen en de eventuele kosten die een verhuizing of beter gezegd een emigratie met zich mee zou brengen. Indien mijn werkgever in de kosten tegemoet zou komen dan zou het een reële optie zijn. De functie is interessant. Ik zou daar mijn eigen bedoeninkje hebben waarbij ik kan leunen op enige ondersteuning uit Nederland indien noodzakelijk. Ik vind het prettig om zelfstandig te werken. Het past bij mij als persoon. Enige minpuntje is dat ik wat vaker te maken heb met een collega die niet tot mijn favorieten hoort. Zij heeft een stem in het sollicitatieproces. Het zou dus mogelijkerwijs negatief voor mij kunnen uitvallen. Mijn manager geeft echter de voorkeur aan iemand die al bekend is met het bedrijf. Het is dus afhankelijk hoe zwaar wiens belang weegt.

Morgen ga ik het met hem bespreken. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Het kan zijn dat ik meteen te horen krijg dat het geen reële optie is. Ik hoop echter dat ik een kans krijg want ik heb heel veel zin in deze baan.  Wordt vervolgd dus…

3 opmerkingen:

  1. Spannend zeg! Het lijkt me een leuk avontuur. Helemaal vanwege de emigratie die aan deze baan vast zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! 't Zou een unieke kans kunnen zijn.
    Ben je niet bang dat je misschien te makkelijk denkt over die betreffende collega, als je in die nieuwe functie zo dikwijls met haar in aanraking komt? En wil je wel bij deze huidige werkgever blijven?
    't Zou alleen al leuk en goed voor jezelf zijn om de baan aangeboden te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon doen en positief denken. het kan altijd negatief worden maar daar moet je gewoon niet van uitgaan. volgens mij ben jij gewoon een hele goeie kandidaat voor deze job en voor je bedrijf. Ga er lekker voor.

    BeantwoordenVerwijderen