Pagina's

woensdag 3 oktober 2012

Financiele meevallers

Ik heb een beetje een rare maand. Althans het verloopt niet helemaal zoals een standaard maand zou lopen. Ik ben voor mijn werk veel dagen weg omdat ik of op reis was of nu in een training zit. Het positieve effect hiervan is dat ik daardoor minder geld uitgeef. Ik maak minder kilometers dus ik verbruik ook minder benzine. Eten en drinken wordt voor mij geregeld en hoef ik niet van thuis mee te nemen. Tja en dat scheelt wel geld. Ik merk ook dat door mijn andere activiteiten deze maand dat ik minder vaak naar de winkel moet om de basisvoorraad aan te vullen. En goed nieuws het lijkt of ik grip begin te krijgen op mijn financiën.

Vanavond logde ik dus in op mijn rekeningen en ik was positief verrast door het saldo wat daarop stond. In eerste instantie komt er dan een jubelstemming van ik kan nu eens een keer iets leuks voor mezelf doen. Gelukkig realiseer ik me dat ik dit "voordeeltje" beter kan besteden aan het aflossen. Vroeger had ik dat dus niet gedaan en was ik vrolijk iets gaan kopen. Eerlijk gezegd kan ik nu ook nog wel een heleboel dingen bedenken die ik zou willen hebben maar als ik daar langer over na denk dan realiseer ik ook wel dat ik eigenlijk niet nodig heb.

Naast de meevaller, hoop ik aanstaande zaterdag een leuk centje bij te verdienen. Ik sta met kinderkleding en speelgoed op een tweedehands beurs.
De bedoeling is overigens dat ik zelf niets op de beurs koop want de kleine dame heeft genoeg in haar kast hangen om de winter goed door te komen.
Vanavond zat ik dus op zolder de spulletjes uit te zoeken. Nu ben ik een enorme muts die nogal moeilijk afstand kan nemen van met name de babykleertjes van dochterlief. Elk kledingstukje brengt weer herinneringen boven. Het voelt voor mij soms alsof ik door er afstand van te nemen (of beter gezegd te verkopen) ik afscheid neem van een hele mooie periode in mijn leven. Rationeel weet ik dat herinneringen blijven maar emotioneel denk ik daar wat anders over. Dus ik ben benieuwd of ik aanstaande zaterdag daar met een brok in mijn keel mijn dochters dingetjes sta te verkopen.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het even meezit!
    En succes met de verkoop, waarschijnlijk zal het per setje makkelijker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat het nu zo goed gaat! Consuminderen gaat met vallen en opstaan...En af en toe heb je gewoon nog een uitschieter, geniet ervan en de volgende dag gewoon weer verder met consuminderen!
    Door te consuminderen zie je je schuld slinken en dit geeft weer extra motivatie om door te gaan! Succes met de verkoop! Ik heb nog 17 dozen met speelgoed en boeken klaar staan voor de vlomarkt, iedere keer als er een vlomarkt is, regent het...ik hoop eind oktober eindelijk van mijn spullen af te kunnen. Ruimt ook lekker op! 10 grote dozen playmobiel gaat op marktplaats, ik wilde dit bewaren voor eventuele kleinkinderen later, zit nog in dubio...lego bewaar ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen