Pagina's

donderdag 28 maart 2013

Dingen lopen soms op een rolletje.....

Soms krijg ik enorm de kriebels en dan moet en zal er iets opgeruimd moeten worden. Zondag was er al een lade opgeruimd waarbij de helft direct bij het oud papier kon. Gisteren was de voorraadkast en de trapkast aan de beurt. Vooral de trapkast is een plek waar in de loop der jaren zich van alles verzameld.

Gewoon een mooi plaatje.
 Gisterenmiddag schoot ik dus eerst de voorraadkast (of beter apothekerskast) in. Deze kast staat vol met etenswaren. Het was een beetje een rommeltje geworden waardoor ik niet meer helemaal zicht had op wat ik nu wel en niet in huis had. Bovendien vind ik het ook zonde om dingen over datum te laten gaan en weg te moeten gooien. Plankje voor plankje werd leeggehaald. De spullen werden op datum gecontroleerd. Daar waar ik dingen dubbel had, heb ik ze weggezet om ze in de trapkast te zetten. In de trapkast heb ik een paar plankjes waar ik voorraden aanhouden zoals mijn eigengemaakte potjes jam maar ook dingen zoals appelsap, pasta, olijfolie etc. Ik kwam er achter dat ik dus bepaalde dingen dubbel had maar volledig over het hoofd had gezien omdat ze “ondergesneeuwd” waren onder andere artikelen. Voorlopig hoef ik geen meel en suiker meer te kopen. Ook dingen zoals zonnebloempitten, lijnzaad en sesamzaadjes heb ik in potjes gedaan. Op een of andere manier verkopen ze die in zakjes dat zodra je ze open doet, het hele zakje openscheurt met als gevolg of de keukenvloer zit onder of de kast. In de potjes zitten ze nu “veilig” en het staat ook best gezellig.

Eenmaal de apothekerskast opgeruimd ben ik de trapkast ingedoken. Jemig wat lag daar een troep. Uiteindelijk heb ik nu een vuilniszak vol spullen voor de Kringloop, andere spullen konden rechtstreeks de kliko in en dan waren er nog dingen die ergens heel anders thuishoorden en die nu weer op hun plek liggen. Eenmaal klaar was de trapkast een stuk leger en overzichtelijker.

En nog een mooi plaatje.
Omdat ik toch lekker bezig was, heb ik ook maar meteen een lampje opgehangen die al weken lag te wachten. Alleen ik heb zo’n hekel om dan al het gereedschap bij elkaar te zoeken om één stom gatje in de muur te boren. Uiteindelijk ben ik nu blij dat ik het heb gedaan want de speelhoek van dochterlief is een stuk lichter en ik kan weer een klusje van mijn lijstje afschrijven.

Daarna ook maar meteen de klantenservice gebeld van een internetwinkel waar ik schoentjes voor dochterlief had besteld. De schoenen waren veels te groot en moesten worden omgeruild. Aangezien ik deze tegen hoge korting had besteld en die korting nu niet meer van kracht was, wilde ik wel zeker weten dat als ik zou omruilen, ik ze wel tegen de kortingprijs kon inruilen. Dat kon gelukkig dus we zijn meteen naar het winkelcentrum gelopen om het pakket op de post te doen. Weg is weg en anders blijft het weer liggen.

Het is lekker als je in zo’n flow zit waar alle dingen je gemakkelijk af gaan. Ik zat dus ’s avonds heel tevreden op de bank. Ook vandaag lijkt het zo’n dag te worden. Alles kan ik netjes afhandelen of uitzetten. Het zit allemaal mee. Want ja, ja ik heb een high-profile project gehad van mijn manager. Misschien wordt het toch nog ooit wat met mij ;-)!

Dit weekend wordt ook een rustig weekend. Geen Pasen voor ons omdat we Grieks Orthodox Pasen vieren begin mei. Dat is een enorm feest dus om het nu twee keer te vieren, vind ik te veel van het goede. En het is eigenlijk stiekum ook best lekker om alle Paasgekte volledig aan je voorbij te laten gaan. We gaan dit weekend wel lekker uitwaaien aan de Waddenzee. We gaan twee dagen naar mijn moeder toe. Ondanks dat het niet warm wordt, hoop ik wel dat er een zonnetje is zodat we niet helemaal wegwaaien en klappertandend van het Friese landschap gaan genieten. En wat ik erg fijn vind, is dat we even eruit zijn. Even iets anders…

Hebben jullie ook wel eens dat alles moeiteloos lijkt te gaan?

1 opmerking:

  1. Ja ik zit ook al enkele weken in een flow. Heerlijk mag ik wel zeggen. De laatste puntjes op de i nog in de garage en dan is mijn huis een heel stuk leger. Gisteren weer de kringloop blij gemaakt met veel spullen. Alles wat weg moest van zolder is al naar de container verhuisd. Ik ben super tevreden en als het dan nog een keer warmer wordt kunnen wij in de tuin beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen