Pagina's

woensdag 20 maart 2013

Met geldposten schuiven

Vandaag moest de auto naar de garage voor een APK. Iedere keer als de auto naar de garage moet dan houd ik mijn hart vast. Ik ben namelijk bang dat ze weer iets vinden wat (standaard) erg veel geld gaat kosten. Vorig jaar heb ik twee grote reparaties aan de auto gehad. We hebben toen besloten dat dit ook meteen de laatste twee grote waren omdat de auto inmiddels bijna 10 jaar oud is. Kleine reparaties laten we nog wel uitvoeren in de hoop dat dit de auto nog een tijdje rijdende houdt. 

Rond het middaguur kreeg ik een telefoontje. De ruitensproeipomp was kapot. Nu had ik ook wel gemerkt dat het schoonsproeien van de ruiten de laatste tijd wat moeizamer ging maar het werkte nog wel. Het duurde alleen een beetje langer. Dus ik had niet zo heel veel zin om dat ding te laten vervangen. Helaas zou de auto niet door de APK komen als ik het niet liet vervangen. Kortom ik had geen keuze maar toch voelde ik me een beetje gepeopled. Het geld dat ik terug zou krijgen van gas en elektriciteit gaat nu rechtstreeks naar het betalen van deze rekening. Zelf zal ik dan ook nog een klein bedrag moeten bijleggen. Ik baalde dus wel een beetje. Aan de andere kant kan ik deze tegenvaller door een meevaller weer opvangen. Dus dat is ook wel weer prettig. 
Wat wel weer goed nieuws was, is dat de dealer nog altijd zo'n kleine €3.000 voor de auto wil geven. Dat betekent dat als ik het zelf zou verkopen, ik iets meer dan dat zou kunnen vragen. Het is niet de bedoeling dat de auto weg gaat maar ik vind het wel een prettig idee om te weten dat de auto meer waard is dan ik had gedacht.

Ook lagen er vandaag de kaartjes voor de Efteling en Dolfinarium in de brievenbus. En het mooie is, dat de kaartjes mijn geen cent hebben gekost. Vorig jaar heeft mijn moeder mij haar airmiles cadeau gedaan. Dat was een aardig saldo. Hiermee heb ik dus de kaartjes kunnen krijgen. Ze zijn een aantal maanden geldig dus de komende maanden gaan we twee keer met zijn drietjes op pad. De dag zelf hoeft ook niet veel te kosten. Ik neem broodjes en drinken mee dus meer dan benzine, parkeerkosten en misschien nog een ijsje voor dochterlief gaat het ons niet kosten. 

Voor zover ik kan inschatten, hebben we de grootste uitgaven dit jaar weer gehad. Het lidmaatschap van ANWB is betaald, APK is gedaan, WOZ kan ik betalen met de bonus en alle lokale gemeentelijke heffingen betaal ik maandelijks in termijnen. Nu maar hopen dat we niet te veel medische kosten dit jaar krijgen zodat we niet te veel aan eigen risico moeten betalen. Als het daar dan bij blijft dan redden we het elke maand prima!

1 opmerking: