Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

Kleertjes

Gisterenavond ben ik door de zomerkleertjes gegaan van dochterlief om te bepalen of er nog iets gekocht moet worden. Ze heeft de laatste paar maanden een enorme groeispurt gemaakt. Droeg ze vorig jaar zomer nog maatje 98-104, nu draagt ze maatje 116. Op een of andere manier slaat ze altijd een maat over.

Een stapeltje kleertjes kon ik meteen opzij leggen, dan bleef er nog een stapeltje over die ik met haar moet doorpassen want misschien dat het nog wel kan en dan blijft er nog een stapeltje over die ze nog kan dragen. Als ik het stapeltje met haar heb doorgepast dan weet ik precies wat ik nog voor haar moet kopen. Zoals het er nu uitziet moet ze een paar pyjama’s, leggings, 1 tot 2 jurkjes, schoenen en heel misschien wat basis t-shirts.

Gisterenavond heb ik op Marktplaats gekeken voor jurkjes. Er staan nu een aantal biedingen uit. Ik hoop dat ze er akkoord mee gaan. Alleen ik ben niet van plan om mijn bod op te hogen. Het aanbod is zo groot dat als het deze keer niet lukt, dan komt er binnenkort wel weer iets anders. Ook is er eind van de maand een tweedehands kledingbeurs. Misschien dat ik daar ook naar toe ga. Op een of andere manier durf ik daar niet zo goed naar toe omdat ik bang ben dat ik dan met te veel kleertjes terugkom.  Het is natuurlijk een kwestie van jezelf inhouden. Ik weet dat ook wel maar als het heel goedkoop is dan word ik soms iets te enthousiast. Misschien gewoon een vast bedrag meenemen en dan is het op is op.

Als de kinderbijslag binnen is dan wil ik daarvan de leggings, t-shirtjes en pyjama’s kopen. Met schoenen wil ik nog heel even wachten. Ze heeft nog een paar goede schoenen die ze nog prima aan kan. Alleen voor de hele warme zomerdagen zijn deze wel echt te warm. De basisdingen koop ik vaak bij C&A. Ze hebben daar een lijn van biologisch katoen. Ik ben er heel tevreden over en het is niet duur.

De kleertjes die niet meer passen, wil ik deels verkopen. Dus binnenkort fotootjes maken en dan op Marktplaats zetten. Hopelijk verkoopt het een beetje. De opbrengst hiervan gaat naar de spaarrekening.

Elk seizoen ga ik zo te werk. Ik zoek de kleertjes uit waarvan ik denk dat ze nog een seizoen mee kunnen. Vervolgens was en strijk ik de kleertjes en ruim ze op. Aan het begin van een nieuw seizoen loop ik weer door de stapel heen. Het geeft mij een goed idee wat ik dan nog moet aanschaffen en ik kan een inschatting van de aanschafkosten maken. Ik denk dat ik dit seizoen met €100 klaar ben en dat is dan inclusief schoenen.

Nu moet het alleen nog mooi weer worden. Pff blijkbaar moeten we volgende week nog door een ronde wintersweer heen.

5 opmerkingen:

  1. Woensdag kreeg ik ook zin om de kleren uit te zoeken, maar toen ik hoorde dat de winter terug komt, had ik een gevoel van: 'laat maar zitten!' De lentekriebels zijn weer weg bij mij. Zo gauw het echt mooi weer wordt ga ik de kleren wel uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die maat 110 hebben we hier ook nooit gehad. Gelukkig nu wel al een heel dik jaar maat 116 / 122. Het enige dat ik nieuw koop is ondergoed, leggings en sokken. De rest komt van MP, buren of van mijn ouders. Voor het jongetje krijg ik alles van een kennis en dat schuif ik daarna weer door naar mijn neefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik was toevallig ook al een beetje op mp aan het rondkijken voor mijn zoons en dochter,wat ze nog nodig hebben en wat ik wil gaan kopen als de kinderbijslag binnen is.soms zie ik iets leuks maar dan wordt er veel op dat kledingstuk geboden en vind ik het te duur worden. ik heb nu ook wat webshopjes ontdekt met 2e handskinderkleding misschien ook iets voor jou om eens rond te kijken bv: kleine draakjes, primakleertjes, hoelahoep.net
    gr an

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier net je blog ontdekt.
    Zelf heb ik ook afgelopen week de kasten van mijn meiden bekeken.
    Uit eerdere berichten begreep ik dat je uit omgeving den haag komt?
    Misschien is het een leuke idee zomerkleding te ruilen?
    Mijn oudste is uit 116 en mijn jongste gaat nu 98/104 in...
    Ik komt zelf uit pijnacker maar heb jaren in den haag gewoont.
    Groetjes rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk idee om kleding te ruilen. Ik heb alleen al voldoende kleding voor deze zomer. Voor de winter zou het misschien wel een goed idee zijn.

      Verwijderen