Pagina's

woensdag 18 juni 2014

Drukke tijden, aflossen en een nieuwe fiets

Het was even stil op mijn blog. Ik had het simpelweg te druk met de dagelijkse dingen. Zo kreeg ik vorige week een emailtje van de bank dat ze het geleende geld voor het bundelen van de  creditcard en een lening op mijn rekening hadden gestort. In eerste instantie zouden zij het voor mij afhandelen maar het bleek eenvoudiger te zijn als ik zelf de bedragen zou storten. Dus zo kon het gebeuren dat ik vorige week op een avond naar zolder vertrok en twee bedragen overmaakte. Een paar dagen later zag ik ook daadwerkelijk online dat zowel de creditcard als de lening op nul stonden.  Ik sta nu dus aan het begin van het aflossen van de allerlaatste lening en dan ben ik er ook echt voorgoed af. Gisterenavond heb ik de creditcard opgezegd. Dat is dus een creditcard minder. Heel overzichtelijk eigenlijk.
 
Ook ben ik vorige week op zoek gegaan naar een cadeau voor de verjaardag van dochterlief. We wilden haar graag een goede fiets geven. Haar oude fiets is een rammelbakje die van alles en nog wat mankeert. We hebben deze ooit voor €10 gekocht op MP. Het heeft zijn geld opgeleverd. Ik ga deze fiets bij mijn moeder zetten zodat ze daar ook iets heeft staan om lekker mee buiten te spelen. In eerste instantie zochten we op MP naar een goede tweedehands fiets. Alleen hadden we geen flauw benul hoe groot de fiets zou moeten zijn. We twijfelden enorm tussen ’18 inch en ’20 inch. Dus ging ik met dochterlief naar de fietsenwinkel drie straten verder. Ik schrok enorm van de prijzen van nieuwe fietsen. Wie betaalt er eigenlijk €275 voor een nieuwe fiets waar een klein kind maar een paar jaar op fietst? Wij in ieder geval niet dus. Ik vroeg of ze ook tweedehands fietsen hadden. En het leek wel alsof het zo had moeten wezen maar er was net een fiets ingeruild. De fiets was perfect: het is roze, lila en wit en de juiste maat voor dochterlief. Ik kon een optie op de fiets nemen zodat ook manlief er nog naar kon kijken en ik nog naar een andere fietsenwinkel kon gaan voor vergelijkend warenonderzoek. Uiteindelijk is het de fiets van de optie geworden. De fiets wordt helemaal nagekeken, er wordt gratis een nieuwe bel en handvatjes opgezet en er zit een garantie van een half jaar op. De fiets kostte net zo veel als een goede tweedehands van Marktplaats. Wij waren dus heel erg blij dat we deze bij de lokale fietsboer hebben kunnen vinden. Een paar dagen voor haar verjaardag halen we de fiets op.   
 
Ach en voor de rest gaat het alles een beetje zijn gangetje. We zijn allemaal moe en enorm aan vakantie toe. Dochterlief heeft na deze week nog twee weken school en dan heeft ze 6 weken vrij. Ik moet nog vier weken werken en dan heb ik 3,5 week vrij. Een heerlijk vooruitzicht. Over iets meer dan een week heeft ze ook haar verjaardagsfeestje. Dat is ook heel spannend voor haar want daar is ze al maanden mee bezig. Alles bij elkaar is het misschien ook wel iets te veel voor haar want er gebeuren zo veel leuke en spannende dingen in een paar weken. Dat is best veel voor zo’n kleine meisje. Dus het is goed als de rust weer een beetje terugkeert…

1 opmerking:

  1. Fijn van je creditcard. En wow, verjaardagen zijn echt Groot als je vijf of zes bent he? Misschien een tip: zeggen dat het nog iets langer duurt tot ze jarig is. Dat slaapt ze de avond ervoor in elk geval goed. En op de dag zelf is de verrassing erg groot. Althans, hier wel. Lekker aftellen tot de zomervakantie, jeej!

    BeantwoordenVerwijderen