Pagina's

maandag 26 november 2012

Liebster Award & 11 weetjes

Onlangs kreeg ik heel lief van Vlijtig met Zuinigheid  en Jenny Green Teeth de Liebster Blog Award. Deze award is voor nieuwe blogs om ze extra onder de aandacht te brengen. Het is de bedoeling dat deze award vervolgens wordt doorgegeven aan anderen. Tja en dat laatste vind ik dus moeilijk. Ik ben namelijk niet zo van het zoeken naar nieuwe blogs.
In het begin heb ik wel veel gezocht op consuminderen en kwam ik automatisch op verschillende blogs uit en maakte ik gretig gebruik van de linkjes naar andere blogs. Nu doe ik dat ook nog maar doe ik dat meestal via de reacties die ik bij een blogje zie staan, al dan niet bij mijn eigen blog. Dus dat is een dilemma: aan wie moet ik de award doorgeven?

Ik heb besloten dat ik een paar blogs eens extra in het zonnetje wil zetten zonder eens te letten op hoeveel volgers ze hebben en hoe lang ze meedraaien in blogland. Waarom krijgen zij de award? Omdat er om verschillende redenen iets in de blog is die mij aanspreekt waardoor ik ze regelmatig met een bezoekje vereer. Het zijn niet alle blogs die ik met veel plezier volg, dus als je er niet tussen staat dan wil dat nog niet zeggen dat ik niet met veel plezier regelmatig je blog lees.
Ik houd wel bewust even de hele populaire blogs er tussen uit. De meesten consuminder-bloglezers weten deze wel te vinden. Dus excuses hierbij Spaarcentje, Lekker Leven met Minder, Valhalla en Teunie. Jullie blogs lees ik dagelijks en voor mij is door jullie bloggen het consuminder-bewustzijn begonnen (dank hiervoor). Alleen hebben jullie al zo veel volgers dat de spotlights deze keer heel even naar andere blogs gaan. Dus hier is mijn lijstje:

§         Het Gras van de Buren
§         Spaarolifantje
§         Zuinigchaootje
§         Letten op de Kleintjes
§         Roerend Goed
§         Niet dromen maar doen
§         Spaarmoeder
§         Frederique’s wereld
§         Zakelijk Bezuinigen  

Vlijtigheid met zuinigheid vroeg mij ook om onderstaande vragen te beantwoorden, dus hier gaan we en dat geeft meteen ook weer wat inzicht in mij persoontje Geld of Je Leven.

1.      Welke talen spreek je allemaal?
Vloeiend Nederlands en Engels. Zeer goed Frans. Matig Duits. En handen en voeten Grieks.
2.      Waar kun jij 's nachts voor wakker gemaakt worden?
De enige die mij ’s nachts mag wakker maken, is mijn dochter omdat ze eng heeft gedroomd of omdat ze zich niet lekker voelt. Voor de rest laat mij vooral slapen als je leven je lief is.
3.      Over welk onderwerp blog jij graag?
Consuminderen en moeder-zijn. Ik ben aan het overwegen om een apart blog te gaan starten over eten. Ik heb al een naam in gedachten.
4.      Wat is je favoriete televisieprogramma?
Vroeger Lost, Twin Peaks en ER.
Nu Law & Order: Special Victims Unit, Without A Trace, Boer zoekt Vrouw. Gisteren ook met veel plezier naar Penoza gekeken.
5.      Als je 1 wens zou mogen doen, wat zou jij dan wensen?
Dat mijn lieve hartsvriendin die 11 jaar geleden veel te vroeg is overleden aan de gevolgen van kanker nog zou leven. Ik mis haar nog elke dag.
6.      Win je wel eens iets?
Soms een beker ijs in de Postcode Loterij en een klein prijsje in de Staatsloterij.
7.      Doe je wel eens een gezelschapsspel? Zo ja, welke?
Nee, ik heb niet eens spelletjes in huis.
8.      Sinterklaas of Kerst of allebei?
Het liefste allebei. Moet ik kiezen dan wordt het Kerst.
9.      Wat is je favoriete koekje?
Chocolade-cornflakes koekjes. Je kon ze vroeger bij de Bijenkorf krijgen. Ik heb ze nu al jaren niet meer gezien.
10.  Wat is de mooiste plek in Nederland?
Zonder twijfel Maastricht.
11.  Welke website bezoek je het meest?
Mijn mail-account van Yahoo.

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je award! Ik heb er vorige week ook al een gekregen en beantwoord, dus laat ik deze aan me voorbij gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg bedankt voor je award! Ik zal er een blog aan wijden deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor de Award. Ik zal maar aan de slag gaan dan he?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je award, ik voel me vereerd :) Ik heb net drie blogberichten geleden iets met twee andere Liebster awards gedaan, en kreeg er sindsdien nog twee, dus ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik geen actie onderneem maar lekker naar m'n award ga staren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LENING AANBIEDING !!! Wij zijn ROBERTO KENNETH LENINGSMAATSCHAPPIJ Wij bieden zowel lang- als kortlopende leningfinanciering. Wij bieden veilige en vertrouwelijke leningen tegen een zeer lage rente van 3% per jaar, persoonlijke leningen, schuldconsolidatielening, risicodragend kapitaal, zakelijke lening, bedrijfsleningen, educatieve lening, woninglening en leningen om welke reden dan ook! Wij zijn het vertrouwde alternatief voor bankfinanciering en ons aanvraagproces is eenvoudig en duidelijk. Onze lening varieert van $ 5.000,00 tot $ 25.000.000,00. (Vijfentwintig miljoen dollar). Aanvullende informatie: we worden snel de particuliere, discrete en servicegeoriënteerde kredietkeuze voor algemene leningen. We zijn het bedrijf waar we terecht kunnen wanneer traditionele bronnen van leningen falen. Als u geïnteresseerd bent, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande e-mail: robertokennety@gmail.com

    Bedrijfsnaam: Roberto Loan Service
    Compay-e-mail: robertokennety@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen