Pagina's

maandag 30 maart 2015

Joepie we krijgen geld terug

Het stond al een week op mijn lijstje om te doen: de belastingaangifte. Vandaag was er geen ontkomen meer aan want ook al mag je tot 1 mei je aangifte te doen, het heeft meer voordelen om het voor 1 april te doen. Er lagen ook nog een aantal rekeningen ter betaling dus ik maakte er maar meteen een financiële ochtend van. 

Nadat ik alles had ingevuld, was ik heel benieuwd hoeveel geld ik zou terug krijgen. Bijzonder eigenlijk dat je aan neemt dat je wat terug krijgt want dit is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Je verwacht dit echter omdat je al jaren iets terug krijgt. Ik schrok dus toen ik ineens een bedrag zag staan dat ik moest terug betalen. Daar klopte dus duidelijk iets niet. Dus heb ik weer de hele opgave doorgelopen. Heel stom maar ik was de hypotheeklening vergeten in te vullen. Dat scheelt natuurlijk enorm. Nadat ik hiervan ook alle gegevens had ingevuld, stond er een mooi bedrag onder de streep. Wij krijgen €658 terug. Dat is een heel leuk bedrag. Een bedrag waarmee we gaan aflossen zodat we weer iets eerder bij de nulstreep komen. 

Het is ook weer fijn dat dit klusje erop zit. Straks fysiotherapie en dan heb ik vanmiddag twee kleine meisjes spelen die elkaar vanochtend al zoenend in de gang begroeten. De moeder en ik begrepen er niks van. Ze beweren elkaars beste vriendinnen te zijn maar ze zijn altijd aan het kibbelen met elkaar. We hebben het beiden maar opgegeven om het te begrijpen. De dametjes vinden elkaar over het algemeen erg lief en leuk, zoeken elkaar constant op en vergeten ook snel weer hun misverstanden. Kleutervriendschappen tegelijk heel complex en ook weer zo heerlijk simpel. 

3 opmerkingen:

  1. Er schijnt een Duits spreekwoord te zijn: was sich liebt, neckt sich. Of zoiets, mijn Duits is slecht. Maar het betekent dat vrienden ook wel eens ruziën. Dochter heeft dat ook met één vriendin. Meer dan accepteren kun je niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent toch een werkende moeder met een kind onder de 12 jaar? Dan krijg je toch veel meer terug van de belasting? Ik werk 3 dagen per week en krijg zo iets van 1900 euro terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een leuk bedrag om terug te krijgen zeg!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen