Pagina's

donderdag 29 augustus 2013

Ach ja joh dat kan er ook nog wel bij

Vandaag viel er een brief van Leeuwarden op de mat. Manlief had ergens te hard gereden en of we maar liefst €117 wilden afrekenen. Ik kreeg even lichte wurgneigingen richting hem want hoe kan hij daar nu te hard hebben gereden. Kortom ik baal flink. Manlief doet alsof hij de onschuld zelve is en beweert dat ik hem had moeten waarschuwen want het is namelijk heel erg moeilijk om zelf naar de borden te kijken.


Toen ik dacht dat ik alles had gehad, kreeg ik op de opvang te horen dat ik €10 borg moet betalen voor de toegangspas. Dit pasje is wel heel erg nodig want alle leidsters stonden vrolijk in de grote tuin achter en hoorde mij dus niet aanbellen. Dankzij een andere ouder kwam ik pas naar binnen. 

Om de kosten nog enigszins te drukken, gooi ik een bezwaarschrift tegen de boete aan. Zo kopen we onszelf weer tijd en hopelijk met heel veel geluk sturen ze de foto's niet op binnen het wettelijke termijn. Dat heb ik één keer gehad waardoor de boete kwijt werd gescholden. Hoe dan ook met het bezwaarschrift geeft even uitstel van executie.

Om extra inkomsten te generen ga ik deze week weer een aantal dingen op Marktplaats zetten. Hopelijk kan ik iets verkopen want ik vind het altijd een hele toestand al dat op en neer gemail. 

Zo en nu ga ik verder met balen en hopen dat er een of ander heel eng virus deze boete uit het systeem wist....... 

16 opmerkingen:

  1. Ow balen zeg! Gmbl die dingen komen altijd op het verkeerde moment.

    Hopelijk gaan jou marktplaats activiteiten beter dan die van mij. Momenteel verkoop ik echt niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fotos sturen ze niet meer op toch? Volgens mij kan je inzage krijgen bij de betreffende politie-afdeling. Dat kreeg ik toen te horen, ging ook over een boete die ons nogal twijfelachtig leek. Maar betaald, aangezien het ook best terecht zou kunnen zijn... Lekker dan.

    Overigens zeggen ze ook dat je meteen moet betalen, ook teken je bezwaar aan. Ik weet niet in hoeverre dit mag (die administratiekosten in rekening brengen doen ze ook nog terwijl het volgens mij niet goedgekeurd was toen het voor de rechter kwam).

    Wij (manlief) hadden vorig jaar 300 euro in een paar maanden tijd. En net zulke stompzinnige uitvluchten dat Jacco ook hard reed en het heel vroeg was, blablala... Ik voel je pijn, zeg maar. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend balen!!

    Hier kregen we vorige week te horen dat mijn man 40 euro moest betalen voor incasso-kosten, omdat hij een rekening was vergeten te betalen. Hij wist het ook zo te draaien dat het mijn schuld zou zijn.... Volgens mij is dat echt mannen-eigen ofzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja volgens mij is dat ech een mannen-dingetje. Omgekeerd werd het helaas niet zo. Doe ik toch iets fout.

      Verwijderen
  4. Balen zeg! Maar geef je vent eens een vriendelijke schop onder zijn kont en laat hem zelf die boete terugverdienen?

    En een bestuurder is altijd verantwoordelijk, je kan nooit je bijrijder de schuld geven dat jij de borden niet goed bekijkt. En als je ze niet goed kan zien moet je niet achter het stuur kruipen...

    /rant off

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit vind nu ik een goede tip, krijg bij veel blogjes ook steeds het idee dat de dames zich alleen voor alles (financieel) verantwoordelijk voelen. Mannen zijn geen kinderen. Julia

      Verwijderen
    2. Helemaal eens! Je bent samen verantwoordelijk voor de financiën in het huishouden. Laat hem maar wat eigen spullen op marktplaats verkopen, of ergens wat gaan schilderen of klussen om de bekeuring bij elkaar te verdienen!

      Verwijderen
    3. Nou idd. Tis een grote knul hoor! Hij kan wel tegen een stootje.

      En nu krijg je ook je bloglezers nog over je heen ;-) Maar ook jij kan wel wat hebben, je bent sterker dan je misschien denkt.

      Verwijderen
    4. Tja het lijkt inderdaad een beetje te verzanden in de discusie dat hij dan maar moet betalen. Terwijl ik het alleen maar op schreef omdat ik een boete zo'n weggegooid geld vind. Overigens ben ik ook niet heilig want ik rijd ook regelmatig iets te hard. Alleen doe ik dat op stukken waarvan ik zeker weet dat er geen controles zijn. Op zich ook niet goed van mij dat rijgedrag.

      Verwijderen
  5. Goh balen! Dat is een flink bedrag aan boete...en tja, je man had toch echt zelf op moeten letten. Hoe doet ie dat anders als ie alleen in de auto zit dan...of kijkt hij dan ook niet naar de borden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt balen! Over 'zondegeld' gesproken. Ik moet wel een beetje glimlachen dat je man jou de schuld geeft. Dat doet die van mij ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt helemaal gelijk. Dit is zóóóó zonde geld.
    Hoevaak laat je hem daarvoor afwassen en andere klusjes doen ? :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh hij heeft de komende weken heel druk met klusjes ;-). Buiten de preek om die hij heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha goedzo :-)
      maar blijft balen natuurlijk.

      Verwijderen
  9. Ook hier hetzelfde verhaal. Valt er hier een boete op de mat? Dan heb ik volgens mijn man, die dag achter het stuur gezeten. Nou mooi dat dat nooit het geval is. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Balen van de boete. Het anderen de schuld geven als ze zelf in de fout gaan is mannen eigen. Heb zelf geen partner, maar herken het wel van mijn vader. Die is net zo.

    BeantwoordenVerwijderen